Artikkel Slik kan ungdomsskoleelever oppleve skolen mindre stressende Ungdomsskoleelever melder om stress og mangel på motivasjon. Men estetiske uttrykksformer i teoretiske fag kan redusere elevenes frykt for å gjøre feil. Likevel utdannes få lærere i estetiske fag. Publisert: 10.05.2022 Hentet fra NTNU
Artikkel Overgangen til ungdomsskole er positiv for de fleste Ungdomsskolen betyr karakterer, flere prøver og større frihet. I tillegg gjennomgår kroppen en stor biologisk utvikling. Til tross for dette opplever de aller fleste overgangen til ungdomsskolen som noe positivt, viser forskning fra NTNU. Publisert: 05.11.2021 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Artikkel Koronatiltakene oppleves mest inngripende for unge En ny undersøkelse viser at unge mellom 19 og 29 år som hadde mindre sosial kontakt på grunn av koronatiltakene, opplevde lavere livskvalitet enn eldre. Publisert: 10.12.2020 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Kronikk Spesialundervisning mot nye mål og ny mening Spesialundervisningen i den norske grunnskolen er for dårlig. Publisert: 06.06.2018 Hentet fra NTNU