Artikkel Barnehagelærere med masterutdanning: Blir tryggere og stiller kritiske spørsmål Barnehagelærere med masterutdanning blir faglig trygge og ser ting på nye måter, viser et forskningsprosjekt. Men er barnehagene rigget for å få utbytte av kompetansen deres? Publisert: 22.08.2024 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Offentleg utval foreslår større endringar i etter- og vidareutdanning for tilsette i skular og barnehagar Ti prosent av arbeidstida det første arbeidsåret som nyutdanna lærar i barnehage og skule bør gå til rettleiing frå erfarne kollegaer. Dette er eit av forslaga frå utvalet som la fram rapport for Kunnskapsdepartementet i dag. Publisert: 18.10.2022 Hentet fra Høgskulen på Vestlandet
Artikkel Lærere ønsker egenutvikling for at elevene skal lære mer Ksenia Solheim har forsvart sin doktoravhandling i utdanningsvitenskap. Hun har funnet ut at lærere ønsker å lære mer om interaksjoner i klasserommet fordi de erfarer at det kan ha stor innvirkning på elevers læring. Publisert: 03.06.2020 Hentet fra Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora - Universitetet i Stavanger
Artikkel Har master, vil ta doktorgrad? Er du lærer i skolen, har mastergrad og går med en drøm om å ta en doktorgrad? Publisert: 12.05.2020 Hentet fra Utdanningsforbundet