Fagfellevurdert Høyt utdanna flyktningers tilnærminger til kvalifisering og arbeid Denne artikkelen undersøker hvordan høyt utdanna flyktninger opplever og reagerer når de deltar i Introduksjonsprogrammet. Publisert: 03.05.2020 Hentet fra Søkelys på arbeidslivet (Vol. 37) 1-2/2020
Artikkel Slik kan sosiale medier gi oss bedre språklig repertoar Snapchat, Facebook og WhatsApp hjelper familier med innvandrerbakgrunn å utvikle sin flerspråklighet, viser forskning. Publisert: 04.09.2018 Hentet fra Det humanistiske fakultet ved Universitetet i Oslo
Fagartikkel «Vi kan lære som vanlige folk» - Morsmålsstøttet undervisning En kvalitativ studie har tatt utgangspunkt i et prøveprosjekt med morsmålsstøttet undervisning for voksne minoritetsspråklige med liten eller ingen skolebakgrunn. I prosjektperioden fikk kursdeltakerne bruke morsmålet som redskap i deler av opplæringen. Publisert: 12.07.2016 Hentet fra Bedre skole 1/2016