Fagartikkel Desentralisert kompetanseutvikling i yrkesfagene – gode grep, men dårlig timing? Fagfornyelsen, regionreformen og koronapandemien har på hver sin måte påvirket oppstarten av ny tilskuddsordning for kompetanseutvikling i fag- og yrkesopplæringen, viser forskerne Anna Hagen Tønder og Silje Andresen i denne fagartikkelen. Publisert: 27.03.2023 Hentet fra Yrke 4/2022
Fagartikkel Egen utdanning for yrkesfaglærere som vil bli lærerspesialister Lærerspesialist er en faglig karrierevei for å beholde gode lærere i klasserommene. En lærerspesialist i yrkesfag skal være faglig oppdatert på sine programområder, skal styrke profesjonsfellesskapet og skal bidra til å utvikle egen skole som lærende organisasjon. Publisert: 22.02.2022 Hentet fra Yrke 4/2019
Engelsk — Fagfellevurdert Vocational teachers taking the lead: VET teachers and the career services for teachers reform in Sweden I Sverige har man innført karriereveier for lærerne. Hva har det å si for skoleutviklingen når den pedagogiske ledelsen blir delegert til disse "førstelærerne"? Publisert: 02.02.2016 Hentet fra Nordic Journal of Vocational Education and Training (NJVET) (Vol. 6) 1/2016
Omtale Tett på yrkesopplæringen Inneholder både forskernes og yrkesfaglærernes egne stemmer. Publisert: 02.06.2015 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet