Fagfellevurdert Sanger fra fortiden i en nåtidig krise: dybdelæring, resonans og motstand Akselerasjon, eller fartsøkning, kan sies å være et kjennetegn ved det moderne samfunnet. Fremfor å reprodusere akselerasjonen bør undervisningen skape rom der elever får erfare at verden kan gi gjenklang. Slik blir det meningsfullt å være i verden og ta aktivt del i den. Publisert: 10.06.2024 Hentet fra Journal for Research in Arts and Sports Education - JASEd (Vol. 8) 1/2024
Artikkel Natur- og klimakrisen: Oslo-elever inn i tretti bedrifter for å studere klimarisiko Ved å kople nitti samfunnsøkonomi-elever sammen med to klimaforskere, tretti bedrifter, et innovasjonsdistrikt, Finans Norge og et bibliotek håper Alfredo Jornet Gil å støtte lokale krefter i å endre vanene våre i bærekraftig retning. Publisert: 05.05.2022 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Podcast Podkast: Hvorfor rammes så mange unge av klimaangst? Hva er klimaangst? Og hva gjør at særlig unge mennesker rammes? For Mia Chamberlain slapp angsten taket da hun engasjerte seg i klimasaken. Psykologiprofessor Ole Jacob Madsen mener at klimaangst i stor grad dreier seg om en berettiget frykt. Publisert: 26.01.2022 Hentet fra Det samfunnsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo