Forskningskafe

Praktisk anvendelse av forskning

Hvordan bør lærere anvende skoleforskning? Se Bjørn Bolstad, rektor ved Ringstabekk skole, drøfte sine tanker om praktiske anvendelse- og utvikling av forskning på skole og utdanningsfeltet.

Bjørn Bolstad er rektor ved Ringstabekk skole. Han innledet på forskningskafeen til Utdanningsforbundet og Utdanningsforskning.no den 27. september. Temaet han snakket om var praktisk anvendelse av forskning.

Bolstad trekker i presentasjonen på egne erfaringer som lærer, skoleleder og deltaker i forskningsprosjekter. Fra et faglig perspektiv drøfter han utdanningsforskningen vi har i dag. I tillegg utfordrer både lærerprofesjonen, skoleledere og forskere om produksjon-, og anvendelse, av utdanningsforskning.

Les mer om Bjørn Bolstad her.

Forfatterbilde

Utdanningsforskning.no

Denne artikkelen er egenprodusert. Artikkelen er skrevet og produsert av ansatte i Utdanningsforbundet med redaksjonelt ansvar for Utdanningsforskning.no. Den kan like fullt være formidling av forskningsstoff, men den er ikke skrevet av forskere. Egenprodusert redaksjonelt stoff er underlagt de samme redaksjonelle prinsippene som alt annet innhold på sidene våre. 

Her kan du lese om nettstedet.

Her kan du lese om nettstedets redaksjonelle prinsipper.

Foreslåtte artikler