Kronikk Tre debattinvitasjoner før leksekonklusjonen kommer Debatt: Om få dager utløper høringsfristen for forslaget til ny opplæringslov, der det foreslås å lovfeste at skolen skal kunne pålegge lekser. Publisert: 14.12.2021 Hentet fra Utdanning og Utdanningsnytt.no
Kronikk Karakterer er ikke et premiss for læring i kroppsøvingsfaget Debatt: Karakterene er heller ikke et premiss for vurdering i faget. Publisert: 27.04.2021 Hentet fra Utdanning og Utdanningsnytt.no
Kronikk «Kroppsøvingslæreren må verken kunne svømme eller sparke ball» KRONIKK: Flere av respondentene trekker frem at kroppsøvingslærere med fysiske funksjonsnedsettelser kan tilby både elever og andre lærere spesielle erfaringer og kompetanse knyttet til tilrettelegging og tilpasset opplæring. Publisert: 28.03.2019 Hentet fra forskning.no
Kronikk Vi bør tilrettelegge for bevegelsesglede og trivsel i kroppsøvingstimene Kroppsøvingsfaget må ta utgangspunkt i læring. Det ligger ingen motsetning i å tilrettelegge for bevegelsesglede samtidig. Publisert: 03.05.2018 Hentet fra forskning.no
Kronikk Forskning, kroppsøving og presisjon Reidar Säfvenbom og Morten C. Rustad treffer blink når det gjelder hva som bør være fokus i fremtidig kroppsøvingsdebatt. Men de sliter tidvis med presisjonen i sitt svar på min kronikk. Publisert: 18.04.2018 Hentet fra forskning.no
Kronikk Ikke fjern ballspill og idrettsaktiviteter fra gymmen 88,6 prosent av norske skoleelever liker det som skjer i kroppsøvingstimene. Likevel kan det se ut som om mange nå vil snu faget på hodet. Publisert: 06.04.2018 Hentet fra forskning.no
Kronikk Ikke fjern ballspill og idrettsaktiviteter fra gymmen 88,6 prosent av norske skoleelever liker det som skjer i kroppsøvingstimene. Likevel kan det se ut som om mange nå vil snu faget på hodet. Publisert: 06.04.2018 Hentet fra forskning.no