Artikkel Å være nysgjerrig og tenke selv Han mener det kule med matematikken er at du kan skape eller oppdage den helt selv med den menneskelige fornuft. Publisert: 11.09.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Matematikkutdanning gir mestring Synet på egen matematikkunnskap endrer seg i løpet av lærerutdanningen. Publisert: 08.09.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Lesing + matematikk = forståelse Lærerutdannere mener det er en utfordring å sikre at lesing som grunnleggende ferdighet blir en naturlig del av arbeidet med matematikk på fagets premisser i skolen. Publisert: 11.05.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Lærerstudenters oppfatning om 0,999… Er 0,999… mindre enn 1 eller lik 1? De fleste har et begrepsbilde som sier at tallet er mindre enn 1, og holder fast på det selv om matematikklæreren deres prøver å fortelle dem det motsatte. Publisert: 07.03.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Matematisering i ordlek – Følger du nøye med i barns frie lek, skjer det mye vi ikke er klar over, sier høgskolelektor Vigdis Flottorp ved Institutt for barnehagelærerutdanning. Publisert: 22.11.2016 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale En mer menneskelig matematikk Ved å bringe matematikkhistorie inn i matematikkundervisningen kan faget blir mer menneskelig og interessant for noen elever. Publisert: 20.10.2016 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet