Fagfellevurdert Posisjonering som en «løvemamma»: Å være mor til barn med vedtak om spesialundervisning i overganger mellom utdanningsinstitusjoner Hvordan forstår mødre til barn med vedtak om spesialundervisning seg selv i overgangene fra barnehage til videregående skole? Publisert: 30.05.2023 Hentet fra Spesialpedagogikk 5/2022
Fagfellevurdert Barn med utagerende atferd - i samfunnsmaskineriets tidsklemme Vi har ikke tid til å se det, selv om vi ser det. Publisert: 05.10.2022 Hentet fra Psykologi i kommunen 3/2022
Fagfellevurdert Læreres vurderinger av ulike elevgrupper i skolen Ethvert samfunn har sine normer for normalitet og avvik. Dette uttrykkes og kategoriseres i hva som lovlig og ulovlig, rett og galt, naturlig og unaturlig, friskt og sykt, osv. Publisert: 23.11.2017 Hentet fra Paideia Vol 13. 1/2017