Blogg Å bli noe samfunnet ikke er - bærekraftig utvikling som et danningsparadoks Hvordan kan barn og unge dannes til bærekraftige medborgere, i et samfunn som ikke er bærekraftig? Publisert: 24.08.2022 Hentet fra forskning.no
Blogg Hvordan skaper utdanningsteknologi et hierarki mellom lærere? Kompetansen til de som fremmer innovativ teknologibruk i klasserommet er ofte i tråd med kommersielle interesser. Publisert: 22.08.2022 Hentet fra forskning.no
Blogg Skulen bør la born få uttrykke deira miljøengasjement Born og unge syner eit stort engasjement og ansvar for klima, og mange forstår berekraft som eit individuelt ansvar. Born treng hjelp til å forstå dei større systemperspektiva i berekraftspørsmål. Publisert: 14.03.2022 Hentet fra forskning.no
Blogg Hei, NRK. Vi må snakke om falske nyheter og forskning på tv NRK har trådt alvorlig feil når de forsøker å manipulere ungdom gjennom falske nyheter. Jeg vil gjerne invitere NRK til dialog om hvordan vi kan få til god formidling av samfunnsvitenskapelig forskning og metode til barn og unge. Publisert: 05.09.2019 Hentet fra Institutt for samfunnsforskning
Blogg Medborgerskap Ludvigsenutvalget ga råd om utformingen av framtidens skole, og ordet medborgerskap dukket opp som et viktig begrep. Det handler blant annet om å leve sammen i fellesskap. Publisert: 03.08.2018 Hentet fra Læringsmiljøsenteret