Fagartikkel Sentrale kjennetegn på god læring og undervisning i matematikk Artikkelen setter fokus på forskning om god læring og undervisning i matematikk ved å gi en sammenfattet og lett tilgjengelig - men samtidig faglig robust - oversikt over sentrale ideer innen dette forskningsfeltet. Publisert: 30.04.2015 Hentet fra Matematikksenteret
Fagartikkel Elever som allerede kan lese Også elever som er sterke i lesing trenger støtte. Hvis de ikke får utfordringer tilpasset sitt nivå, risikerer man at de faktisk på sikt kan bli hengende etter de andre elevene når de møter tekster som krever en mer avansert forståelse. Publisert: 15.04.2015 Hentet fra Bedre skole 2/2015
Fagartikkel Evnerike barn – en pedagogisk og spesialpedagogisk utfordring Det foreligger mye forskning om evnerike barn internasjonalt. Flere land har utviklet egne opplæringsmodeller og lærerplaner for evnerike barn. I Norge foreligger det lite forskning på gruppen. Forfatteren av denne artikkelen mener det er helt nødvendig at man også i Norge gir evnerike barn mer oppmerksomhet både i læreplaner og i pedagogiske og spesialpedagogiske utdanningsløp. Publisert: 03.03.2014 Hentet fra Spesialpedagogikk 1/2014