Artikkel Dybdelæring i rufsete farvann Dybdelæring har fått svært mye oppmerksomhet etter at det ble innført som en del av Fagfornyelsen. Man kan vi være sikre å at vi snakker om de samme når vi snakker om dybdelæring? Og hva er egentlig overflatelæring? Publisert: 04.09.2019 Hentet fra Bedre skole 3/2019
Artikkel Emosjoner – et neglisjert og underkommunisert felt Lærerens bevissthet om hvordan egne og elevenes emosjoner påvirker læringsarbeidet, er avgjørende for å kunne mestre jobben. Sannsynligvis er det også en avgjørende faktor for å holde lærere i skolen. Publisert: 18.01.2018 Hentet fra Bedre skole 1/2018
Artikkel Godt relasjonsarbeid gir effektive skoler Tilknytningsteorien har bevegd seg fra å handle om tidlig samspill mellom mor og barn til å kunne brukes som grunnlag for bevisst relasjonsarbeid i skolen. Publisert: 15.01.2017 Hentet fra Bedre skole 1 2017
Artikkel Alle elever ønsker å bli sett – det gjelder også de elevene som uttrykker at de ønsker å være i fred Elever ble intervjuet om sine relasjoner til lærere. For lærerne ble det en påminnelse om hvor viktig kroppsspråk, stemmebruk og mimikk er for elevenes trivsel og læring. Publisert: 02.01.2017 Hentet fra Bedre skole 1/2017