Fagfellevurdert Læreres mestringsforventninger til å undervise i teknologirike læringsomgivelser og deres opplevde utfordringer Hva forklarer læreres mestringsforventninger knyttet til jobben med å undervise i skolefag i teknologirike læringsomgivelser? Publisert: 15.02.2018 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 12) 1/2018
Fagfellevurdert Hvordan kan teknologi skape nye undervisnings- og læringsmåter i fremmedspråksundervisningen fram mot 2030? Læreren spiller en nøkkelrolle i utviklingen av nye undervisnings- og læringsmåter, og det er først når læreren integrerer teknologien i sin undervisning at nye praksiser oppstår. Publisert: 23.10.2015 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 8) 2/2014
Fagfellevurdert Læringsressurser og lærerrollen - et partnerskap i endring? Lærerboka har mistet sin suverene posisjon som eneste kunnskapskilde. Internett og utenomfaglige aktiviteter gjør at lærerne "designer" sine egne undervisningsopplegg, såkalte hybride praksiser. Publisert: 10.06.2015 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 9) 1/2015