Omtale Læreren og ChatGPT Dataprogrammer som kan dikte, skape tekster og designe nye legemidler har på rekordtid blitt tilgjengelige for alle. Men hvordan skal lærere forholde seg til at kunstig intelligens brukes i klasserommet? Ny bok gir råd. Publisert: 02.02.2024 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Omtale Forskere utvikler målemetode for ungdommers tilpasningsevne Daglig utsettes vi for situasjoner der vi må tilpasse oss. Vi lærer av våre erfaringer, men hvor godt? Publisert: 05.03.2017 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Omtale Når papir og det digitale møtes – Hva gjør læreren og elevene? Over 15 forskere har i tre år studert hvordan digitale læremidler blir brukt sammen med papirbaserte læremidler i norske klasserom. Nå er prosjektet ferdigstilt, og med det en ny kunnskap om læremidlenes funksjon og status i grunnopplæringen. Publisert: 15.05.2016