Blogg Runddansen mellom relasjonar og læring Me må slutte å skilje mellom relasjonsbygging og fagformidling. Runddansen mellom relasjonar og læring er tett. Trinna blir satt frå første dag, men dansen held fram gjennom heile skuleløpet. Publisert: 17.06.2019 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
Blogg Øyne i nakken og ett på hver finger – om å «se» elever og «lytte» med kroppen Å «se» elever innebærer mer enn å se. Kanskje handler det om noe sanselig og kroppslig som kan trenes og som er nært knyttet til læreren som person? Publisert: 19.12.2018 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
Blogg Russetiden – en opplevelse av tilhørighet? Kan engasjementet som russetiden skaper på tampen av 13 års skolegang starte mye tidligere og være en del av skolens daglige virke? – Ikke bare ved skolestart eller slutt, men gjennom hele skoleløpet? Publisert: 27.04.2017 Hentet fra Læringsmiljøsenteret