Fagfellevurdert «Alle sammen støtter hverandre og hjelper hverandre hvis vi trenger motivasjon»: et elevperspektiv på læring og relasjoner i flerkulturelle videregående skoler med lave inntakskrav Systematiske forskjeller mellom elevgrunnlaget i ulike skoler omtales som skolesegregering. Et sentralt spørsmål i forskningen om skolesegregering er om, og eventuelt hvordan, elevsammensetningen påvirker læringsmiljøet og skolens kvalitet. Publisert: 23.08.2022 Hentet fra Nordisk tidsskrift for ungdomsforskning (Vol. 2) 1/2021
Dansk — Fagfellevurdert Motivation – læreransvar eller elevansvar? Hvordan blir motivasjonen hos elever i videregående skole påvirket av det som skjer i undervisningen? Publisert: 01.05.2016 Hentet fra Paideia Vol 11. 1/2016
Fagfellevurdert Er stasjonsopplæring i videregående skole en metode som er egnet til å støtte yrkesfageleven i vurdering av egen læring? Stasjonsopplæring er godt egnet til å fremme egenvurdering fordi den er klart strukturert og innbefatter dokumentasjon av det eleven har gjort. Når eleven registrerer hva hun/han har gjort, tvinger det fram refleksjon over egen praksis og bevisstgjør samtidig den tause kunnskapen de besitter. Publisert: 16.02.2015 Hentet fra Nordic Journal of Vocational Education and Training (NJVET) (Vol. 5) 1/2015