Fagfellevurdert Småkryp – 2. klassingers tegninger i naturfag I skolens naturfag blir tegninger brukt både som avkobling og som tilnærming til skrift. Tegning kunne fått en større plass for å hjelpe elevene mot en bedre konseptuell forståelse av de naturfaglige fenomenene de lærer om. Publisert: 19.03.2024 Hentet fra NorDiNa (Vol. 19) 2/2023
Kronikk Hull i elevers bokstavkunnskap er en blindsone i norsk skole Debatt: Norsk skole legger opp til å gi tilpasset leseopplæring, uten å vite om elevene lærer bokstavene. Publisert: 12.04.2023 Hentet fra Utdanning og Utdanningsnytt.no
Kronikk Bokstavlæring er ikke oversett i norsk skole Debatt: Norske lærere kjenner elevene sine godt, og de lærerne som ønsker det, har gode gratis verktøy tilgjengelig for å kartlegge elevenes bokstavkunnskaper. Publisert: 12.04.2023 Hentet fra Utdanning og Utdanningsnytt.no
Kronikk Å fjerne nettbrett fra undervisningen fratar elever og lærere mange muligheter KRONIKK: Debatten om digitalisering i skolen må nyanseres, skriver skoleforsker. Publisert: 16.06.2022 Hentet fra forskning.no
Engelsk — Fagfellevurdert Bridging intersecting literacy practices in a 6th grade iPad classroom Denne artikkelen diskuterer ungdommers nye litterære praksiser med utgangspunkt i fritidsaktiviteter, og viser eksempler på hvordan denne praksisen gjennomsyrer klasserommet. Publisert: 25.05.2021 Hentet fra Nordic Journal of Literacy Research (Vol. 6) 3/2020
Fagfellevurdert Bevisrelaterte kompetanser i læreplanen LK20 for matematikk i grunnskolen Bevis inngår som en del av et kjerneelement i faget i den nye læreplanen i matematikk for grunnskolen. Denne studien ser nærmere på hvordan kompetanser knyttet til arbeid med bevis fremkommer på trinn 1–10. Publisert: 13.11.2020 Hentet fra Acta Didactica 3/2020