Artikkel Lærere reiste i dagevis for å skape en bedre skole for barna Allerede på 1800-tallet reiste norske lærere på skolekonferanser i utlandet. Lærerne ble lyttet til av politikerne, og de var helt sentrale for utviklingen av en mer barnevennlig skole. Publisert: 28.11.2022 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Artikkel «One size does not fit all»: Kompetanseutvikling av lederskap i klasserommet bør differensieres En ny studie fra Læringsmiljøsenteret viser stor variasjon i undervisningsstøtten til elever på ungdomstrinnet. Resultatene indikerer at kompetanseutviklingstilbudet innen lederskap i klasserommet må videreutvikles og differensieres. Publisert: 03.12.2021 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
Artikkel – Engasjerer på en helt annen måte En helt ny digital læringsressurs for lærerstudenter er utviklet ved USN. – Du føler at du jobber med ekte mennesker, sier lærerstudent Linda Mari. Publisert: 07.04.2021 Hentet fra Universitetet i Sørøst-Norge (USN)
Artikkel Bygger bro mellom skolen og lærerutdanningen Forskningsprosjektet BRIDGES, der UiT deltar, skal gjøre lærerutdanningen i Norge enda bedre og mer relevant for skolene enn den er i dag. Publisert: 12.10.2020 Hentet fra UiT Norges arktiske universitet
Artikkel Har master, vil ta doktorgrad? Er du lærer i skolen, har mastergrad og går med en drøm om å ta en doktorgrad? Publisert: 12.05.2020 Hentet fra Utdanningsforbundet
Artikkel Forskning som styrker skole og lærerutdanning Hun har ledet et høyt prioritert satsingsområde på forskning innen skole og lærerutdanning ved høgskolen i fire år. Nå kan Hilde Wågsås Afdal stolt presentere resultater som vil bidra til bedre organisering og innhold av lærerutdanningen og praksisfeltet. Publisert: 16.06.2019 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Artikkel Hva skal til for å ta en doktorgrad? At stipendiatene skal bli ferdige på tiden fremmes stadig oftere som et krav. – De som utdanner stipendiater må gjøre noe annerledes hvis dagens stipendiater skal fullføre, sier professor. Publisert: 12.02.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Ønsker mer læringsfellesskap i lærerutdanningen Rektorer, praksislærere og lærerutdannere bør samarbeide tettere om både teori og praksis for å gi lærerstudentene et bedre læringsmiljø. Publisert: 05.02.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet