Fagartikkel Samtalens mulighetsrom − fra tomgangssnakk til læring i profesjonelle fellesskap Profesjonelt læringsfellesskap kan lett bli et tomt begrep dersom vi ikke utvikler kunnskap om hvordan fellesskap i skolen kan bli lærende. Måten samtaler gjennomføres på, spiller en avgjørende rolle for resultatet. Publisert: 04.12.2023 Hentet fra Bedre skole 3/2023
Artikkel Tilbakemelding til tilbakemelderne Læreres praksis i klasserommet skal bli filmet og analysert for å bidra til bedre tilbakemeldinger til elevene. Det svært mange måter å gi gode tilbakemeldinger på. Likevel er det mange lærere som sliter med akkurat dette. Publisert: 31.10.2018 Hentet fra Bedre skole 4/2018
Fagartikkel Lesson Study – for skolebasert kompetanseutvikling Det fins i dag en rekke tolkninger av hva det vil si å arbeide etter prinsippene fra Lesson Study. To av de skolene som har lengst erfaring med denne arbeidsmåten i Norge deler sine erfaringer. Publisert: 01.12.2017 Hentet fra Bedre skole 4/2017