Kronikk Kan læring bli bedre med både ark og app? KRONIKK: Skjermene i barneskolen bekymrer foreldre og politikere. Både i Norge og Sverige bevilges det nå mer offentlige midler til trykte læremidler. Er dette forskningsbaserte beslutninger? Hva vet vi egentlig om balansen mellom papir og skjerm i norske klasserom? Publisert: 12.10.2023 Hentet fra forskning.no
Podcast Podkast: Er norske skoleledere i ferd med å flagge ut pedagogikken til teknogigantene? Den nye digitale tilstanden er i ferd med å endre skolene, pedagogikken og læringen til elevene våre. – På tide å få begge hendene på rattet, mener professor Ola Erstad og forfatter Lena Lindgren. Publisert: 26.08.2022 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Fagartikkel Skoleledelse – koronakrisen som innovasjon i norsk skole Skoleledere har under koronaepidemien fått erfaring med å lede en skole i en periode med brå og uforutsigbare endringer. Dette kan man trekke veksler på når skolen etter hvert skal tilbake til normal drift. Publisert: 24.09.2021 Hentet fra Bedre skole 3/2020
Artikkel Hjemmeundervisningen under koronastengte skoler Lærerne har hatt relativt få problemer med å gjennomføre den digitale undervisningen, men større utfordringer med å følge opp sårbare elever. Det viser en ny analyse. Publisert: 01.06.2020 Hentet fra Utdanningsdirektoratet