Omtale Ei skattekiste i svømme- og livredningsopplæring Forskere fra Norge, Finland, Latvia og Litauen har samlet erfaring fra svømme- og livredningsopplæring i ei håndbok. Publisert: 07.11.2019 Hentet fra Nord Universitet
Omtale Barnehagen som samfunnsinstitusjon Barnehagen er et konglomerat av biter som veldig mange vil mene noe om. Publisert: 12.12.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Dansk — Omtale Ustyrlig leg er vejen til demokratisk dannelse Gjennom lek lærer vi at verden hele tiden kan være fundamentalt annerledes. Den erfaringen er viktig for demokratiet. Derfor må vi holde fast ved leken og ikke la testing, målstyring og synlig læring få overtaket. Publisert: 08.04.2018 Hentet fra Videnskab.dk
Omtale Kreativitet i skolen Lærere får tips til hvordan skolen kan bli mindre kjedelig. Publisert: 31.01.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale Voksnes regi står i veien for barna Barnehagepedagogenes bestrebelser på å ordne og strukturere de yngste barnas lek og samvær i barnehagen kan stå i veien for barnas egne initiativ. Det kommer fram i Dag Øystein Nomes ferske doktorgradsavhandling. Publisert: 24.01.2018 Hentet fra Universitetet i Agder
Omtale Lek for lekens egen skyld Hun ønsker å vise hvordan voksne kan beskytte, bekrefte og berike barns spontane lek i barnehagen. Publisert: 19.09.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale – Rom for lek Solveig Nordtømme har forsket på hvordan barnehagens rom og de gjenstandene som finnes der påvirker ungenes lek og danning. Hun håper både pedagoger og arkitekter låner henne øre. Publisert: 15.01.2016 Hentet fra Universitetet i Sørøst-Norge (USN)