Artikkel Gavepakke i geometri til matematikklærere i Norge En spesiell type matematikkoppgaver engasjerer og motiverer elever mer enn «tradisjonelle» oppgaver, viser forskning. I Norge finnes slike oppgaver på mattelist.no, og nå lanseres 100 nye oppgaver i geometri. Publisert: 05.09.2019 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Artikkel Fem forskningsfunn som skolepolitikerne bør kjenne til Hver elev som fullfører videregående skole gir en samfunnsgevinst på nesten én million kroner. 30 prosent av ungdommene som dropper ut av videregående skole oppgir ensomhet som årsak. Publisert: 26.08.2015 Hentet fra NTNU
Artikkel Gjennombrudd i matteundervisningen En metode som er hentet fra helsevesenet, løfter elevenes nivå i matematikk. Levanger videregående skole har prøvd ut metoden med hell. Publisert: 06.02.2014 Hentet fra NTNU Gemini
Artikkel Øvelse gjør mattemester Selv om du er god i en bestemt type matematikkoppgaver, kan du ikke slurve med å øve på andre typer oppgaver. Det viser ny forskning. Publisert: 13.12.2013 Hentet fra NTNU
Artikkel – Effektiv metode for mattelæring brukes lite En metode som gjør elevene glade i matte, brukes lite i norsk skole. – Hvis frafall i videregående skole handler om manglende motivasjon, kan metoden være en av løsningene, sier forsker. Publisert: 22.07.2012 Hentet fra NTNU Gemini