Blogg Hvorfor har mange barn vansker med både lesing og matematikk? Både lærere, PP-rådgivere og andre som arbeidet tett med barn som har utfordringer på skolen har nok ofte observert at mange barn som strever med lesing også har vansker med matematikk. Hvor vanlig er dette egentlig, og hva skyldes det? Publisert: 25.04.2017 Hentet fra Læringsbloggen
Blogg Forskningsbasert matematikkundervisning: Hva skal til for å sikre grunnleggende forståelse? Mye fokus har vært rettet mot forskningbaserte språk og lesetiltak i barnehage og skole. Det er imidlertid svært gode grunner til at vi også bør fokusere mer på matematikk. I disse dager starter vi en ny undersøkelse hvor fokuset er nettopp forskningsbasert matematikkundervisning. Publisert: 25.04.2017 Hentet fra Læringsbloggen
Blogg Matematikkferdigheter, et oversett forskningsfelt: Kan tidlig intervensjon forebygge matematikkvansker? I motsetning til forskning på leseferdigheter, har forskningsaktiviteten både internasjonalt og i Norge vært langt lavere når det gjelder matematikkferdigheter. Publisert: 17.03.2016 Hentet fra Læringsbloggen