Engelsk — Fagfellevurdert Secondary school pupilsʼ experiences of participating in adapted farm-based education in Norway. Inner motivation and personal development outcomes Hvordan opplever ungdomsskoleelevene selv gård–skole-opplæring, og hvordan kan dette bidra til å øke motivasjonen for den vanlige skolen? Publisert: 12.02.2024 Hentet fra Nordisk tidsskrift for ungdomsforskning (Vol. 4) 1/2024
Fagartikkel Humorens rolle i pedagogiske og spesialpedagogiske settinger i barnehage og skole Humor og latter kan bidra til å skape en god og trygg stemning, men kan også ha en negativ og ødeleggende virkning på trivsel og læring. Artikkelforfatteren tar opp begge disse aspektene i denne artikkelen. Publisert: 02.01.2024 Hentet fra Spesialpedagogikk 1/2023
Artikkel – Barn treng eventyr og myter Tapar eventyr og myter mot meir moderne litteratur? Førstelektor Torgeir Haugen forklarer kvifor eventyr og myter er viktige for barn og unge. Publisert: 09.05.2022 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet