Engelsk — Fagfellevurdert ‘It is like a hammer and toothbrush; you need it for the rest of your life’ – Five Norwegian teachers’ experiences of working at a ‘thinking school’ Denne artikkelen undersøker hvordan en gruppe norske lærere opplever å jobbe på en «tenkeskole» ('thinking school') (dvs. en skole som samarbeider med det britiske konsulentselskapet Thinking Matters). Publisert: 23.02.2022 Hentet fra Nordic Journal of Comparative and International Education (Vol. 6) 1/2022
Engelsk — Fagfellevurdert Why and how? Case-based teaching in interprofessional and interdisciplinary education Interprofesjonell utdanning er et komplekst og sammensatt felt. Studenter fra ulike profesjonsutdanninger møtes for å utvikle en gjensidig forståelse av hvordan de kan samarbeide i sine framtidige profesjonelle sammenhenger. Publisert: 04.01.2022 Hentet fra Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis (Vol. 15) 1/2021
Fagfellevurdert Fra «early intervention» til tidlig innsats Fenomenet tidlig innsats har i svært liten grad hatt noen etablert plass i styringsdokumentene for den norske skolen. Tidlig innsats er imidlertid blitt et sentralt innsatsområde for norsk utdanning de senere årene. Publisert: 08.11.2014 Hentet fra Spesialpedagogikk 6/2014