Artikkel Gir mer juss en mer rettferdig skole? Kan Norge lære noe av Sveriges erfaringer med rettsliggjøring i skolen? Ja, mener forsker som advarer mot naiv tro på rettslige løsninger på sosiale problem Publisert: 03.12.2019 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel – Vanlige barn gjøres til problembarn Forskere er kritiske til den økende bruken av standardiserte programmer for å forebygge og løse problemer i skoler og barnehager. Publisert: 24.09.2019 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Hvorfor er det viktig at lærere og andre profesjoner skal kunne ytre seg fritt? Lærere, leger og andre profesjoner opplever at de ikke kan ytre seg fritt om egne arbeidsforhold. Hva skjer med styringen av profesjonene og i hvilken grad tør man å uttale seg overfor makten i dagens norske arbeidsliv? Publisert: 04.05.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Uhøflighet som tolkeutfordring Uhøflighet i tolkede samtaler i offentlig sektor er mer utbredt enn man tror, og tolker opplever uhøflighet fra begge tolkebrukere - de offentlig ansatte og de minoritetsspråklige. Publisert: 10.06.2016 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet