Artikkel Veien tilbake til skolen – en systematisk tilnærming Etter en utprøving av et program for å hjelpe barn tilbake til skolen opplevde man at fraværet gikk betydelig ned. Men det skjedde ikke bare blant dem som hadde gjennomført programmet. En like stor andel i kontrollgruppen fant også veien tilbake til skolen. Publisert: 28.09.2021 Hentet fra Bedre skole 2/2021
Artikkel Emosjoner – et neglisjert og underkommunisert felt Lærerens bevissthet om hvordan egne og elevenes emosjoner påvirker læringsarbeidet, er avgjørende for å kunne mestre jobben. Sannsynligvis er det også en avgjørende faktor for å holde lærere i skolen. Publisert: 18.01.2018 Hentet fra Bedre skole 1/2018
Artikkel Godt relasjonsarbeid gir effektive skoler Tilknytningsteorien har bevegd seg fra å handle om tidlig samspill mellom mor og barn til å kunne brukes som grunnlag for bevisst relasjonsarbeid i skolen. Publisert: 15.01.2017 Hentet fra Bedre skole 1 2017