Blogg Runddansen mellom relasjonar og læring Me må slutte å skilje mellom relasjonsbygging og fagformidling. Runddansen mellom relasjonar og læring er tett. Trinna blir satt frå første dag, men dansen held fram gjennom heile skuleløpet. Publisert: 17.06.2019 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
Blogg Øyne i nakken og ett på hver finger – om å «se» elever og «lytte» med kroppen Å «se» elever innebærer mer enn å se. Kanskje handler det om noe sanselig og kroppslig som kan trenes og som er nært knyttet til læreren som person? Publisert: 19.12.2018 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
Blogg Har du et trygt og godt skolemiljø? Endringene i Opplæringsloven kapittel 9a, som trådde i kraft 1. august 2017, diskuteres. Er de til elevenes beste eller blir elevens rettigheter svekket? Publisert: 04.08.2017 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
Blogg Russetiden – en opplevelse av tilhørighet? Kan engasjementet som russetiden skaper på tampen av 13 års skolegang starte mye tidligere og være en del av skolens daglige virke? – Ikke bare ved skolestart eller slutt, men gjennom hele skoleløpet? Publisert: 27.04.2017 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
Blogg Observasjon av samspill som aktivitetsplikt i skolen Den dagen alle lærere jevnlig bruker tid på observasjon av samspill, tror jeg mobbetallene går ned. Publisert: 01.03.2017 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
Blogg Vi kjenner ikke tålegrensen til et barn En sekk med stein hjalp en skoleklasse å forstå noe viktig om hvordan de kan hjelpe hverandre eller gjøre skoledagen vanskeligere å komme gjennom. Publisert: 17.01.2017 Hentet fra Læringsmiljøsenteret