Artikkel «One size does not fit all»: Kompetanseutvikling av lederskap i klasserommet bør differensieres En ny studie fra Læringsmiljøsenteret viser stor variasjon i undervisningsstøtten til elever på ungdomstrinnet. Resultatene indikerer at kompetanseutviklingstilbudet innen lederskap i klasserommet må videreutvikles og differensieres. Publisert: 03.12.2021 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
Artikkel Derfor er implementeringsteori viktig i utdanningsforskning Endringsarbeid i barnehage og skole er ofte krevende. Implementeringsteori kan være en nyttig ressurs for å lykkes i disse komplekse prosessene. Publisert: 27.09.2021 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
Artikkel Lærere på ungdomsskolen lærer mye av hverandre Forskning: Samarbeid mellom lærere er vel så viktig som egen innsats for at ungdomsskolelærere skal bli enda bedre pedagoger. Publisert: 19.12.2018 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
Artikkel Partnerskap mellom lærerutdanningsinstitusjoner og skoler bør oppmuntres Samarbeid mellom utdanningsinstitusjon og skoler kan bidra til å bringe akademia og praksisfeltet nærmere hverandre, med økt læring begge steder som utbytte. Publisert: 29.08.2017 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
Fagartikkel Hva er implementering? Implementering kan være omfattende og preget av kompleksitet, men hva er egentlig implementering? Her får du en liten innføring. Publisert: 01.11.2016 Hentet fra Læringsmiljøsenteret