Fagfellevurdert Kritisk skriving på barnetrinnet Hvordan kan man arbeide slik at elevene utvikler både sin egen kritiske kompetanse og sin egen myndige kritiske stemme? Publisert: 25.08.2023 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 16) 2/2022
Fagfellevurdert Hvordan samtaler lærer og elever om modelltekster? Et bidrag til modelltekstdidaktikken Samtaler om modelltekster er en sentral del av modelltekstdidaktikken. Denne artikkelen ser på hvordan slike samtaler kan gjennomføres og viser eksempler på spørsmålstyper som kan brukes for å oppdage, utforske og utfordre modelltekster. Publisert: 28.02.2018 Hentet fra Acta Didactica Vol 12, Nr 1 (2018)
Fagfellevurdert “Et bra prosjekt som har gjort meg til en bedre skriver” - arbeid med skrivestrategier i videregående skole Arbeidet med skriverammer har satt i gang betydningsfulle samtaler rundt skriving og tekstkompetanse både i kollegiet og i klasserommene. Publisert: 02.01.2017 Hentet fra Acta Didactica Årg 11 Nr 1 (2017)