Artikkel Noreg kontra Hellas: Kor godt førebur dei lærarstudentane på mangfald i klasseromma? Det språklege, kulturelle og religiøse mangfaldet i klasserommet blir stadig større. Alle elevar har rett til ei tilpassa undervisning. Er dei kommande lærarane rusta til å møte desse elevane? Publisert: 11.02.2022 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Engelsk — Fagfellevurdert Preparing student teachers to teach in diverse classrooms: A comparative case study of two teacher education programmes Forskning indikerer at lærerutdanningene ikke gir studentene tilstrekkelige kvalifikasjoner for å undervise i et mangfoldig klasserom. Publisert: 24.01.2022 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 15) 3/2021
Fagfellevurdert Differensiert undervisning for høytpresterende elever med stort læringspotensial Hva tenker lærerstudenter om høytpresterende elever med stort læringspotensial og kan deres refleksjoner bidra til at lærerutdanningen har større fokus på differensiering for denne gruppen av elever? Publisert: 26.04.2016 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 10) 2/2016