Fagartikkel Vurdering for læring i historie – til nytte eller besvær? Vurdering for læring er et pedagogisk konsept som griper om seg, og som også gjenspeiles i de nye læreplanene. Selv om mange tar dette i bruk med entusiasme, basert på skoleforskning, er det også enkelte som stiller seg spørrende til nytteverdien. Publisert: 23.05.2019 Hentet fra Bedre skole 2/2019
Fagartikkel Sprik i vurdering ved eksamen Når sensorer vurderer eksamensbesvarelser ulikt, så er den beste løsningen neppe å fjerne eksamen. Man kan heller se spriket i vurderingene som et symptom på dårlig samsvar i skolens vurderingspraksis generelt. Publisert: 04.08.2018 Hentet fra Bedre skole 3/2018
Fagartikkel Vurdering i historiefaget I forskrift til opplæringsloven står det at standpunktkarakter skal settes på et bredt vurderingsgrunnlag. Spørsmålet blir da hva dette innebærer i praksis og hvordan man kan skape bredde i vurderingsgrunnlaget i historiefaget. Publisert: 01.09.2017 Hentet fra Bedre skole 3/2017