Artikkel Skolen bør gi de som har blitt mobbet tett oppfølging En ny kunnskapsoppsummering viser at det å bli utsatt for mobbing kan gi alvorlige konsekvenser, og at det er behov for å utvikle et system for tett oppfølging av de som har blitt mobbet. Publisert: 10.01.2017 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
Artikkel Dobbelt så mange elever føler at de ikke passer inn i skolen Nå er norske elever i toppsjiktet i lesing, og for første gang bedre enn OECD-snittet i alle fagene PISA måler. Men rapporten viser også at flere elever føler at de ikke passer inn i skolen, er ensomme eller føler at de holdes utenfor. Publisert: 09.12.2016 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
Artikkel Elever på høyere klassetrinn opplever dårligere klasseledelse God klasseledelse er viktig for elevenes motivasjon, velvære og læring. Forskning utført av Læringsmiljøsenteret tyder på at elevenes opplevelse av lærernes klasseledelse utvikler seg klart negativt fra 5. til 10. klassetrinn. Publisert: 06.03.2015 Hentet fra Læringsmiljøsenteret