Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagartikkel (2)

Artikkeltema

  • Digitalisering (2)
  • Læremidler (2)
  • Læreplaner (2)
  • Forskning og metode (1)
  • Skriving (1)
  • Vurdering (1)

Artikkelkilde

  • Bedre skole (2)

Artikkelforfatter

  • Øystein Gilje (2)
  • Eli Tronsmo (1)
  • Ingunn Bremnes Stubdal (1)
  • Maiken Risan (1)
Fagartikkel

Fra faglitteratur til Facebook − lærerprofesjonens kunnskapskilder i endring

De siste årene er det kommet en rekke nye kunnskapskilder rettet mot lærere: podkaster, webinarer, kompetansepakker og nettsider. Spørsmålet er om disse er i ferd med å overta for den tradisjonelle faglitteraturen.

Publisert: 04.01.2023 Hentet fra Bedre skole 3/2022
Fagartikkel

Vurdering av elevens kompetanse uten blyant og papir – digitalt arbeid med multimodale tekster i alle fag

Begrepet sammensatte tekster ble introdusert i norsk skole i forbindelse med Kunnskapsløftet. Det har til nå særlig vært norsklæreren som har lært elevene om tekster satt sammen av ulike uttrykksformer, som lyd, bilde, skrift og symboler. Et nytt forskningsprosjekt ser nærmere på vurderingen av elevenes sammensatte tekster i alle fag.

Publisert: 29.04.2021 Hentet fra Bedre skole 4/2020
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo