Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagfellevurdert (2)
  • Fagartikkel (1)
  • Kronikk (1)

Artikkeltema

  • Digitalisering (4)
  • Forskning og metode (2)
  • Høgskole og universitet (2)
  • Lærerutdanning (1)
  • Videreutdanning og kompetanseutvikling (1)

Artikkelkilde

  • Nordic Journal of Digital Literacy (2)
  • Bedre skole (1)
  • Universitetet i Agder (1)

Artikkelforfatter

  • Cathrine Tømte (4)
  • Cay Gjerustad (1)
  • Ingvild Bergan (1)
  • Johan Kristian Andreasen (1)
  • Jørgen Sjaastad (1)
  • Velibor Bobo Kovač (1)
Engelsk — Fagfellevurdert

Professional digital competence in initial teacher education: An examination of differences in two cohorts of pre-service teachers

De mange nye mulighetene og utfordrende sideeffektene av økt digitalisering, gjør at lærerutdannere ved høyere utdanningsinstitusjoner må være digitalt kompetente.

Publisert: 19.05.2022 Hentet fra Nordic Journal of Digital Literacy (Vol. 17) 1/2022
Engelsk — Fagfellevurdert

Online or offline – Does it matter? A study of in-service teachers’ perceptions of learning outcomes in Norway

Beslutningstakere og lærerutdannere skalerer opp omfanget av nettbaserte videreutdanningsprogram for lærere. Vi undersøkte hvordan lærere som jobber i skolen i Norge oppfattet læringsutbyttet for videreutdanningsprogram for lærere gjennomført enten på studiesteder eller på nett.

Publisert: 12.03.2021 Hentet fra Nordic Journal of Digital Literacy (Vol. 15) 4/2020
Kronikk

Da utdannings-Norge gikk på nett

Korona-krisen tvinger norske skoler og universiteter ut av klasserommet og inn på nettet.

Publisert: 19.05.2020 Hentet fra Universitetet i Agder
Fagartikkel

Utprøving og innføring av ny teknologi i skolen – hva har vi lært?

Når teknologi skal testes ut og innføres i skolen, hender det ofte at alt ikke går helt etter planen. Men etter hvert er det visse mønstre som avtegner seg og som man kan lære av når man planlegger nye prosjekter.

Publisert: 23.05.2018 Hentet fra Bedre skole 2/2018
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo