Fagartikkel Muligheter og begrensninger ved bruk av digital diktering i skolen Digital diktering innebærer å skrive ved å snakke til en pc, mobil eller et nettbrett. Diktering kan bidra til at noen elever opplever færre hindringer i skriveprosessen og en større grad av mestring, men det kan også by på utfordringer. Publisert: 03.06.2022 Hentet fra Bedre skole 4/2021
Fagfellevurdert Fører opplæring i felles vurderingskriterier til større grad av enighet? En studie av tekstvurdering som en del av spesialpedagogutdanning Denne studien viser at det er vanskelig å finne pålitelige vurderingsformer for elevtekster. Det er et stort behov for forskning som ser på hvordan pålitelighet for tekstvurdering kan økes og hvilke didaktiske tilnærminger som forbedrer vurderingsevnene blant studenter innen pedagogiske studier. Publisert: 04.12.2018 Hentet fra Acta Didactica Vol. 12, Nr. 4 (2018)