Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagartikkel (1)
  • Fagfellevurdert (1)

Artikkeltema

  • Språkvansker (2)
  • Utviklingsforstyrrelser (2)

Artikkelkilde

  • Norsk Tidsskrift for Logopedi (1)
  • Spesialpedagogikk (1)

Artikkelforfatter

  • Hilda Sønsterud (2)
  • Bodil Nordbø (1)
  • Melaine Kirmess (1)
  • Tormod Stauri (1)
Fagartikkel

Elever som stammer

Denne artikkelen er todelt og vil først beskrive en lærer i møte med en elev som stammer. I den andre delen blir det beskrevet hvilken kunnskap forfatterne mener skoleverket og førstelinjetjenesten bør ha.

Publisert: 22.09.2020 Hentet fra Spesialpedagogikk 3/2019
Fagfellevurdert

Norske normer for OASES-A - et kartleggingsverktøy for voksne som stammer

OASES er et kartleggingsverktøy som har til hensikt å kartlegge hvordan ulike sider av en persons liv påvirkes av stamming. I denne artikkelen presenteres en oppsummering av normeringsarbeidet for OASES for voksne (OASES-A).

Publisert: 30.09.2018 Hentet fra Norsk Tidsskrift for Logopedi 3/2018
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo