Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagfellevurdert (2)

Artikkeltema

  • Høgskole og universitet (2)
  • Lærerutdanning (2)
  • Forskning og metode (1)

Artikkelkilde

  • Acta Didactica (1)
  • Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis (1)

Artikkelforfatter

  • Kristin Emilie W. Bjørndal (2)
  • Gerd Stølen (1)
  • Rachel Jakhelln (1)
  • Yvonne Sørensen (1)
Fagfellevurdert

Sentrale områder i praksisopplæringen for lærerstudenters profesjonelle utvikling – en systematisk forskningsgjennomgang (2005–2020)

Målsettingen med denne artikkelen er å bidra med ny innsikt og kunnskap som kan anvendes i kvalitetsutvikling av praksisopplæring i grunnskolelærerutdanningen.

Publisert: 02.03.2022 Hentet fra Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis (Vol. 15) 3/2021
Fagfellevurdert

Masteroppgaven – relevant for grunnskolelæreren?

Hvilken relevans opplever lærerstudentene at masteroppgaven har for den fremtidige profesjonsutøvelsen deres?

Publisert: 30.04.2016 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 10) 2/2016
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo