Fagfellevurdert Erfaringer med «Trygg før 3» – profesjonsutvikling på småbarnsavdelinger (vuggestuer) – en kvalitativ studie Flere studier har i de senere årene vist at barnehagekvaliteten er middels. Dette har bidratt til økt interesse for å finne frem til god profesjonsutvikling som kan forbedre barnehagekvaliteten. Publisert: 09.09.2024 Hentet fra Paideia Nr. 26/2023
Fagfellevurdert Hva betyr gode hverdagssituasjoner i barnehagen for de yngste barna? Små barn trenger forutsigbarhet og stabilitet i hverdagen for å trives og utfolde seg. Det betyr at hverdagslivet i barnehagen er det aller viktigste for ett- og toåringene. Publisert: 13.12.2022 Hentet fra Paideia Vol. 12 2/2016
Kronikk Viktig å diskutere barnehagekvalitet, selv når voksne kan bli støtt Barnehageforskning er et minefelt i et land der nesten alle barn er i barnehage. Mange aktører ønsker helst å få bekreftet at alt står bare bra til. Publisert: 04.01.2018 Hentet fra forskning.no
Fagartikkel Systematikk gir bedre kvalitet Barna trives bedre i barnehagen og får bedre språk og sosiale ferdigheter av vellykket utviklingsarbeid i barnehagen, viser ny studie. Systematikk og utholdenhet er avgjørende. Publisert: 02.03.2016 Hentet fra Første steg 3/2016