Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Blogg (3)

Artikkeltema

  • Barnehage (3)
  • Lesing og muntlig ferdighet (3)
  • Muntlig språk (3)
  • Barnetrinn (2)
  • Tester og kartlegging (1)

Artikkelkilde

  • Læringsbloggen (3)

Artikkelforfatter

  • Monica Melby-Lervåg (3)
Blogg

Obligatorisk kartlegging av barns språk før skolestart: Dilemmaer og mulige løsninger

De siste 10 årene tror jeg ingen temaer innenfor utdanning har hatt så steile fronter som diskusjonen om kartlegging. Spesielt gjelder det om vi skal gjøre såkalt universal screening av yngre barn, altså teste eller kartlegge alle barnehagebarn

Publisert: 19.05.2020 Hentet fra Læringsbloggen
Blogg

Tyve gode bøker til språkstimulering for 3-6 åringer

En utfordring når vi har hatt våre språkprosjekter er å finne bøker som er egnet til språkstimulering og dialogisk lesing. For å finne gode bøker og historier har vi gått gjennom en mengde ulike barnebøker. Her er noen favoritter blant bøkene som passer til barn mellom 3-6 år.

Publisert: 04.01.2017 Hentet fra Læringsbloggen
Blogg

Er betydningen av «tidlig innsats» forskningsbasert?

I hvilken grad støtter forskning at tidlig innsats er viktig?

Publisert: 19.02.2016 Hentet fra Læringsbloggen
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo