Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagartikkel (1)

Artikkeltema

  • Lese- og skrivevansker (1)
  • Læremidler (1)

Artikkelkilde

  • Bedre skole (1)

Artikkelforfatter

  • Margunn Mossige (1)
  • Per Henning Uppstad (1)
  • Vibeke Rønneberg (1)
Fagartikkel

Skal teknologien styre? Eit kritisk blikk på skrivestøtte for elevar med dysleksi

Teknologi som stavekontroll, ordforslag og taleattkjenning må ikkje få styre skrivearbeidet til elevar med dysleksi. Hjelpemidla må i staden integrerast i ei heilskapleg skriveundervisning der ein tek omsyn til kva støtte teknologien kan gi, og kva funksjon han kan fylle.

Publisert: 15.02.2022 Hentet fra Bedre skole 1/2021
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo