Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagartikkel (2)

Artikkeltema

  • Barnetrinn (1)
  • Digitalisering (1)
  • Klasseledelse (1)
  • Læremidler (1)
  • Muntlig språk (1)
  • Samspill og relasjoner (1)
  • Skriving (1)

Artikkelkilde

  • Bedre skole (2)

Artikkelforfatter

  • Ruth Seierstad Stokke (2)
  • Dag Freddy Røed (1)
  • Hanne Christensen (1)
  • Tonje Hilde Giæver (1)
Fagartikkel

Skriveopplæring med STL+. Læreres holdninger er avgjørende når metoden brukes

Flere lærere i Norge bruker STL+ som en metode i den tidlige skriveopplæringen. Men selv om metoden er den samme, gjør lærerne ulike didaktiske valg basert på hva de mener er viktig å legge vekt på i begynneropplæring. Dette kan ha betydning for hvordan elevene utvikler seg som skrivere.

Publisert: 28.04.2025 Hentet fra Bedre skole 4/2024
Fagartikkel

Retning og hensikt i klassesamtalene

Elever i skolen skal lære å samtale og trenger en samtalekultur som er gjensidig og støttende. Men det er ikke tilstrekkelig at elevene prater, samtalene skal også ha en retning og hensikt. Det krever planlegging og ledelse fra lærerens side.

Publisert: 05.04.2017 Hentet fra Bedre skole 4/2016
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo