Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagfellevurdert (1)

Artikkeltema

  • Digitalisering (1)
  • Læreplaner (1)

Artikkelkilde

  • Nordic Journal of Digital Literacy (1)

Artikkelforfatter

  • Sara Archard (1)
  • Siri Sollied Madsen (1)
  • Steinar Thorvaldsen (1)
Fagfellevurdert

How different national strategies of implementing digital technology can affect teacher educators - A comparative study of teacher education in Norway and New Zealand

Over ti år har gått siden den Kunnskapsløftet introduserte bruken av digitale verktøy som en grunnleggende ferdighet i alle fag og på alle nivåer i norsk skole. Forskning viser imidlertid at det fremdeles er et betydelig gap mellom de utdanningspolitiske intensjonene og praksis i utdanningssystemet.

Publisert: 05.12.2018 Hentet fra Nordic Journal of Digital Literacy (Vol. 13) 4/2018
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo