Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagartikkel (1)

Artikkeltema

  • Lesing og muntlig ferdighet (1)
  • Vurdering (1)

Artikkelkilde

  • Bedre skole (1)

Artikkelforfatter

  • Torill Strand (1)
Fagartikkel

Å lære sammen: Når elevene vurderer lærernes kommentarer

Et treårig skriveprosjekt med 60 lærere viser hvordan dialogen med læreren kan bidra til å heve både elevens og lærerens kompetanse. Gjennom egenvurdering blir eleven bevisst på hvilke kommentarer som har bidratt til å forbedre teksten. For læreren kan elevenes egenvurdering fungere som en tilbakemelding og en bevisstgjøring på hvordan egne kommentarer blir forstått av elevene.

Publisert: 09.07.2015 Hentet fra Bedre skole 3/2013
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo