Fagartikkel Engelskundervisning med hånddukken Lucy Engelskspråklige medier bidrar til at førsteklassinger kommer til skolen med ulike forkunnskaper i engelsk, og for læreren kan det være utfordrende å få tak på hva førsteklassingene kan. Med en hånddukke skapes det en autentisk kommunikasjonssituasjon der barna får utfolde seg og samhandle på engelsk. Publisert: 20.06.2024 Hentet fra Bedre skole 1/2024
Fagartikkel Uttaleundervisning i verdensspråket engelsk I læreplanen presenteres engelsk som et verdensspråk vi trenger i møte med mennesker fra andre land. Samtidig skal lærere sørge for at elevene bruker «sentrale mønstre for uttale». I en studie er videoopptak av engelsklæreres uttaleundervisning analysert sammen med et forslag til sentrale mønstre i engelskuttale. Publisert: 01.12.2017 Hentet fra Bedre skole 4/2017
Fagartikkel Om å snakke norskengelsk Læreplanen i engelsk er vag når det gjelder uttale, men siden kommunikasjon står sentralt i formålet for engelskfaget, kan man tenke seg at det viktigste er at uttalen er forståelig. En studie har undersøkt hva utlendinger synes om uttalen vår. Publisert: 23.11.2017 Hentet fra Bedre skole 2/2017