Artikkel Hvorfor går lærevansker og ADHD i arv? Nytt prosjekt kobler genetiske data til hjemmemiljø og elevenes læring, for å bedre forstå dette Monica Melby-Lervåg er prosjektleder på det nye forskningsprosjektet «GenEd» som nylig fikk tilslag på 12 millioner i konkurransen om midler hos Forskningsrådet. Publisert: 14.09.2022 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Fagfellevurdert Når skolen blir motstander Foreldrenes betydning som samarbeidspartnere er klart forankret i skolens lovverk og retningslinjer, men denne artikkelen avdekker at foreldre ofte opplever at de blir mistenkeliggjort og motarbeidet. Publisert: 03.03.2017 Hentet fra Psykologi i kommunen 2/2017
Artikkel Når også foreldrene har ADHD – Som å se på 20 tv-kanaler samtidig, sier en mor med ADHD. Når både foreldre og barn i samme familie har ADHD, blir hverdagen ekstra krevende. Publisert: 31.05.2016 Hentet fra NTNU
Fagartikkel ADHD – samarbeid og felles forståelse Et tett og klart definert samarbeid over tid mellom hjem, skole og hjelpeapparatet er nødvendig for å lykkes med både utredning og tiltak for barn og unge med ADHD. Publisert: 01.12.2014 Hentet fra Statped Statpedmagasinet 3/2014