Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (2)
  • Omtale (1)

Artikkeltema

  • Arbeidsvilkår (3)
  • Forskning og metode (3)
  • Ledelse (1)
  • Skoleutvikling (1)

Artikkelkilde

  • OsloMet - storbyuniversitetet (3)

Artikkelforfatter

  • Kari Aamli (1)
  • Kjersti Lassen (1)
  • Nina Alnes Haslie (1)
Artikkel

Fagforeninger mangler faglig innflytelse

Det ligger mye makt i å representere store profesjonsgrupper, men fagforeningene har svake strategier for å drive faglig utvikling på arbeidsplassnivå.

Publisert: 08.03.2022 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel

Ikke så ille å være lærer likevel

Læreryrket har tapt status, lærere får lavere lønn og har dårligere arbeidsforhold. Eller? Ny forskning utfordrer noen av elendighetsbeskrivelsene om læreryrket.

Publisert: 11.12.2016 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale

Alene med krenkelsene

Lærere som blir krenket av elever, opplever mangel på støtte fra rektor og lærerkollegaer.

Publisert: 26.02.2016 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo