Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (1)
  • Fagfellevurdert (1)

Artikkeltema

  • Arbeidsvilkår (2)
  • Høgskole og universitet (2)
  • Forskning og metode (1)
  • Lærerutdanning (1)
  • Motivasjon (1)
  • Organisering (1)
  • Videreutdanning og kompetanseutvikling (1)

Artikkelkilde

  • Høgskulen på Vestlandet (1)
  • Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis (1)

Artikkelforfatter

  • Katja Hakel (1)
  • Mari-Louise Uldbæk Stephan (1)
  • Stig Eriksen (1)
  • Yngve Troye Nordkvelle (1)
Fagfellevurdert

Annerledes og likeverdig: førstelektorstillingens skjebne under akademias konvensjoner

Hvilket kunnskapsregime kommer til uttrykk i søknader og komitévurderinger for opprykk eller stilling til førstelektor, og hvilke implikasjoner har dette for utformingen av framtidige kriterier i denne karrierestigen?

Publisert: 04.12.2024 Hentet fra Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis (Vol. 18) 1/2024
Artikkel

Læraryrket sin attraktivitet er avgjerande for å få fleire til å velje lærarutdanningane

Mange vel læraryrket fordi dei vil dele kunnskap og gjere ein skilnad i barn sine liv. Eit godt arbeidsmiljø, gode karrieremoglegheiter og ei lønn som står i samsvar til arbeidet, er avgjerande for at dei blir verande i yrket.

Publisert: 06.09.2022 Hentet fra Høgskulen på Vestlandet
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo