Artikkel Fagforeninger mangler faglig innflytelse Det ligger mye makt i å representere store profesjonsgrupper, men fagforeningene har svake strategier for å drive faglig utvikling på arbeidsplassnivå. Publisert: 08.03.2022 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Likhetsidealene i norsk skole settes på prøve Kunnskapsgrunnlaget om lærerspesialistene er for svakt, ifølge fersk doktorgradsavhandling. Og Hurdalsplattformen gir ingen klare svar på hva som skal skje med ordningen. Publisert: 16.12.2021 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Stengte barnehager: Trangbodde familier sliter mest og ansatte er bekymret for smitte Ferske undersøkelser viser hvordan koronakrisen påvirker hverdagslivet. Publisert: 28.04.2020 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Hvorfor er det viktig at lærere og andre profesjoner skal kunne ytre seg fritt? Lærere, leger og andre profesjoner opplever at de ikke kan ytre seg fritt om egne arbeidsforhold. Hva skjer med styringen av profesjonene og i hvilken grad tør man å uttale seg overfor makten i dagens norske arbeidsliv? Publisert: 04.05.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Så mye bakterier var det i inneluften i barnehagen Det kom ikke som en overraskelse på forskerne at det var stor forskjell på inne- og uteluften i barnehagen. Men hvordan påvirker luften barnas helse? Publisert: 23.08.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Ikke så ille å være lærer likevel Læreryrket har tapt status, lærere får lavere lønn og har dårligere arbeidsforhold. Eller? Ny forskning utfordrer noen av elendighetsbeskrivelsene om læreryrket. Publisert: 11.12.2016 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet