Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (3)

Artikkeltema

  • Barnehage (3)
  • Barnetrinn (3)
  • Overgangsfaser (2)
  • Faglig og administrativt støttesystem (1)
  • Lek (1)
  • Spesialundervisning (1)

Artikkelkilde

  • OsloMet - storbyuniversitetet (3)

Artikkelforfatter

  • Jon Anstein Olsen (1)
  • Kristin Horn Talgø (1)
  • Siv Tonje Sperati Håkensen (1)
  • Tone C. Sundseth Thorgrimsen (1)
Artikkel

Evalueringen av seksårsreformen: Barna ønsker seg mer lek i klasserommet

Barna i førsteklasse ønsker seg mer leketid i skoletiden, spesielt inne. Det kommer frem i en ny rapport om seksårsreformen.

Publisert: 28.11.2023 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel

Hvordan forberede barn til skolestart? Barnehagelærere i krysspress

Barnehagelærerne synes det er vanskelig å møte kravene som myndighetene stiller til «skoleklare» barn. Det viser forskning fra Senter for profesjonsstudier ved OsloMet.

Publisert: 17.10.2023 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel

Færre barn fikk spesialpedagogisk hjelp under korona

Skolestarterne fikk mindre spesialpedagogisk hjelp i områder med mye smitte under koronapandemien.

Publisert: 16.09.2022 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo